Modulové vzdělávání vnímáme jako vzdělávání, které má společnou kontinuitu, kurzy se společným kontextem, které na sebe navazují a prohlubují témata obsažena v názvu modulu.
Název modulu |
Název vzdělávacího kurzu (rozkliknutím myší získáte bližší anotaci) |
počet hodin |
krátká anotace |
Komunitní práce s uživateli v službách sociální prevence |
16 |
co je skupina vývoj skupiny k čemu je dobré pracovat se skupinou (k jakým cílům práce s uživatelem jí lze využít) kdo může pracovat se skupinou (dovednosti potřebné pro tuto práci rizika práce se skupinou |
|
Komunitní způsob práce a vytváření bezpečí ve vztahu s uživatelem |
64 |
bezpečí a bezpečný pracovník bezpečí jako základní potřeba uživatele i pracovníka zásady bezpečného prostředí (transparentnost, čitelnost, autenticita) komunita jako prostředek pro vytváření bezpečného prostředí komunita a její průběh dovednosti pro řízení komunit s uživateli |
|
Hra a zábava v sociálních službách (zejm. v NZDM) |
32 |
co je to hra, technika základní postup v realizaci hry a technik, metody práce rozdíl mezi volnočasovým a sociálním pojímáním techniky reflexe hry jako základní nástroj k rozvoji uživatele (jak využít hru ve prospěch uživatele) |
|
Rozhovor jako základní nástroj prevence konfliktů a motivace v komunikaci s uživatelem |
Základy komunikace s uživatelem |
8 |
hodnoty na kterých stojí naše komunikace specifika komunikace v sociálních službách |
Rozhovor jako nástroj individuálního plánování |
24 |
zodpovědnost ve vedení rozhovoru zakázka uživatele a jak jí hledat (zřejmé a skryté cíle práce s uživateli) základní postup při vedení rozhovoru |
|
Umění naslouchat |
192 |
sebezkušenost jako základní nástroj porozumění sobě i uživatelům práce s vlastními potřebami a jejich rozlišování od potřeb uživatelů (jak vlastní potřeby a motivy ovlivňují rozhovor s uživatelem) vedení a modelování rozhovorů, práce s přáním a zakázkou uživatele, „stavění“ smysluplných individuálních plánů vycházejících ze skutečných potřeb uživatele |
|
Uživatel služeb sociální prevence |
8 |
kdo je klient s rizikem chování co může/nemůže ovlivnit pracovník v práci s tímto uživatelem |
|
Uživatel sociálních služeb jako násilná osoba |
36 |
násilí a jeho projevy cesty hněvu formy násilí supervize |
|
Než se řekne „bydlím“ |
32 |
jak pracovat s pojmem „bydlení“ a jeho obsahem v individuální i skupinové práci co má uživatel spojeno s bydlením, jak vnímá tento pojem, jaké má zdroje a rizika na cestě k bydlení… |
|
Než se řekne „pracuji“ |
28-32 |
pojem práce, jeho individuální vnímání, deklarace „chci práci“ versus motivace „chci pracovat“ techniky práce s uživateli, kteří hledají práci jak vést práci se skupinou s tématem „práce“ |
|
Stáří a tabu |
Stáří a odcházení |
16 |
ztráty a změny v stáří u uživatelů sociálních služeb téma odcházení a smrti u uživatele versus u pracovníka sociální vazby a stáří |
Manažerské vzdělávání |
Vedení týmu pracovníků v sociálních službách |
16 |
zásady řízení týmů (transparentnost, práce s informacemi…) osobnost manažera a její vliv na tým dovednosti manažera (poskytování zpětné vazby kolegům, uplatňování rozhodnutí, supervize v práci s lidskými zdroji…) |
Obecné vzdělávání |
Kvalifikační kurz pro pracovníky v sociálních službách |
150 |
vzdělávání nutné pro výkon funkce pracovník v sociálních službách |