Modulové vzdělávání vnímáme jako vzdělávání, které má společnou kontinuitu, kurzy se společným kontextem, které na sebe navazují a prohlubují témata obsažena v názvu modulu.

 

Název modulu

Název vzdělávacího kurzu (rozkliknutím myší získáte bližší anotaci)

počet hodin

krátká anotace

Komunitní práce s uživateli  v službách sociální prevence

 

Základy práce se skupinou

16

co je skupina

vývoj skupiny

k čemu je dobré pracovat se skupinou (k jakým cílům práce s uživatelem jí lze využít)

kdo může pracovat se skupinou (dovednosti potřebné pro tuto práci

rizika práce se skupinou

více  zde 

Komunitní způsob práce a vytváření bezpečí ve vztahu s uživatelem

64

bezpečí a bezpečný pracovník

bezpečí jako základní potřeba uživatele i pracovníka

zásady bezpečného prostředí (transparentnost, čitelnost, autenticita)

komunita jako prostředek pro vytváření bezpečného prostředí

komunita a její průběh

dovednosti pro řízení komunit s uživateli

Hra a zábava v sociálních službách (zejm. v NZDM)

32

co je to hra, technika

základní postup v realizaci hry a technik, metody práce

rozdíl mezi volnočasovým a sociálním pojímáním techniky

reflexe hry jako základní nástroj k rozvoji uživatele (jak využít hru ve prospěch uživatele)

Rozhovor jako základní nástroj prevence konfliktů a motivace v komunikaci s uživatelem

 

Základy komunikace s uživatelem

 

8

hodnoty na kterých stojí naše komunikace

specifika komunikace v sociálních službách

Rozhovor jako nástroj individuálního plánování

24

zodpovědnost ve vedení rozhovoru

zakázka uživatele a jak jí hledat (zřejmé a skryté cíle práce s uživateli)

základní postup při vedení rozhovoru

Umění naslouchat

192

sebezkušenost jako základní nástroj porozumění sobě i uživatelům

práce s vlastními potřebami a jejich rozlišování od potřeb uživatelů (jak vlastní potřeby a motivy ovlivňují rozhovor s uživatelem)

vedení a modelování rozhovorů, práce s přáním a zakázkou uživatele, „stavění“ smysluplných individuálních plánů vycházejících ze skutečných potřeb uživatele

Uživatel služeb sociální prevence

 

Klient s rizikem chování

8

kdo je klient s rizikem chování

co může/nemůže ovlivnit pracovník v práci s tímto uživatelem

Uživatel sociálních služeb jako násilná osoba

36

násilí a jeho projevy

cesty hněvu

formy násilí

supervize

Než se řekne „bydlím“

32

jak pracovat s pojmem „bydlení“ a jeho obsahem v individuální i skupinové práci

co má uživatel spojeno s bydlením, jak vnímá tento pojem, jaké má zdroje a rizika na cestě k bydlení…

Než se řekne „pracuji“

28-32

pojem práce, jeho individuální vnímání, deklarace „chci práci“ versus motivace „chci pracovat“

techniky práce s uživateli, kteří hledají práci

jak vést práci se skupinou s tématem „práce“

 

Stáří  a  tabu

 

Stáří a odcházení

 

16

ztráty a změny v stáří u uživatelů sociálních služeb

téma odcházení a smrti u uživatele versus u pracovníka

sociální vazby a stáří

 

Manažerské vzdělávání

 

Vedení týmu pracovníků v sociálních službách

16

zásady řízení týmů (transparentnost, práce s informacemi…)

osobnost manažera a její vliv na tým

dovednosti manažera (poskytování zpětné vazby kolegům, uplatňování rozhodnutí, supervize v práci s lidskými zdroji…)

Obecné vzdělávání

 

Kvalifikační kurz pro pracovníky v sociálních službách 

 

150

vzdělávání nutné pro výkon funkce pracovník v sociálních službách

 

 

 

 




Kontakt

SPOLU Palackého 129 Frýdek-Místek 73801 +420 558629223 rozvojsluzeb@cnnfm.cz